ويرا هوشمند ويرا هوشمند .

ويرا هوشمند

ويرا هوشمند

زبان برنامه نويسي PHP يك زبان اسكريپتي اوپن سورس است كه براي طراحي برنامه هاي تحت وب سرور به كار مي رود. سمت سرور بودن به اين معناست كه صفحات PHP ابتدا توسط سرور (كه مي تواند از نوع Apache  يا IIS) باشد، پردازش شده و سپس خروجي به صورت كدهاي HTML و جاوا اسكريپت براي مرورگر كاربر ارسال مي شود.

به عبارت ديگر وظيفه اجراي صفحات PHP به عهده سرور وب هاست سايت مي باشد برخلاف HTML يا جاوا اسكريپت.

PHP مخفف عبارت Hypertext PreProcessor به معناي پيش پردازند فرامتن مي باشد گه در سال ۱۹۹۴ توسط رسموس لردورف ايجاد شد و سپس توسط سايرين توسعه و گسترش پيدا كرد. اولين نگارش عمومي آن در اوايل سال ۹۵ ارائه شد و با نام Personal Home Page روانه بازار شد البته بسيار ساده بود.

ساختار زبان PHP بسيار شبيه به زبان C و در نسخه هاي جدبد شبيه به جاوا مي باشد و به همين دليل از محبوبيت فراواني برخوردار است. از مشهورترين نرم افزارهاي ساخته شده با PHP مي توان به جوملا، وردپرس ، دروپال و … اشاره نمود. سايت هاي فراواني در جهان براساس زبان PHP نوشته شده اند و هر روز نيز بر تعداد آنها افزوده مي شود.

بر طبق آمار منتشر شده بيش از ۶۰% از سايت هاي موجود در سرورها با زبان PHP نوشته و بارگذاري شده است كه از مهمترين آنها مي توان به ويكي پديا . فيسبوك اشاره كرد.

PHP امكان استفاده از انواع مختلفي از پايگاه داده را از جمله : MySQL، SqlLite،اوراكل، IBM DB2، Microsoft Sql Server و … را با دستور هايي ساده فراهم مي سازد. پي اچ پي روي بيشتر سيستم عامل هاي معروف از جمله : ويندوز،لينوكس،يونيكس،مكينتاش و با اغلب سرور هاي معروف قابل اجراست.

پيش از آغاز به يادگيري و معرفي زبان PHP شما بايد آشنايي كافي با زبان هاي HTML و جاوا اسكريپت و كار با MySQL را بدانيد، كه همگام با اين سري آموزش ها مطالب و مفاهيم مورد نياز زبان هاي مذكور را هم براي شما دوستداران عزيز اين زبان قرار خواهيم داد.

دستورات اين زبان مي توانند به صورت مستقيم در درون كدهاي HTML قرار بگيرند. زبان PHP از نسخه ۴٫۳ به بعد قابليت از واسط خط فرمان را نيز به امكانات خود اضافه نمود كه اين قابليت مي تواند براي ايجاد نرم افزارهاي غير وب و يا نرم افزارهايي با واسط گرافيكي كاربر مورد استفاده قرار بگيرد.


برچسب: طراحي نرم افزار"زبان برنامه نويسي"طراحي سايت شركتي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۱:۴۴ توسط:m.f موضوع: نظرات (0)