ويرا هوشمند ويرا هوشمند .

ويرا هوشمند

ويرا

HTML چيست ؟
عبارت HTML ( اچ تي ام ال ) مخفف Hyper Text Markup Language به معني زبان نشانه گذاري فوق متن است. Html زبان استاندارد طراحي صفحات وب است و كليه كدهاي صفحه اعم از طرف سرور و طرف مشتري در نهايت به كدهاي HTML تبديل شده و توسط مرورگر نمايش داده مي شوند.

به عبارت ديگر مرورگر ها هيچكدام از كدها و كنترل هاي سمت سرور همچون كدهاي asp و php را نميشناسند و كد قابل فهم براي آنها اچ تي ام ال مي باشد.

كامپايلر هاي زبان هاي برنامه نويسي سروري در نهايت كد هاي خود را براي نمايش به كد اچ تي ام ال تبديل ميكنند و براي مرورگر ميفرستند تا به كاربران نمايش داده شود.

HTML يك زبان نشانه گذاري است ، به اين معني كه بخش هاي مختلف توسط اجزايي به نام تگ از هم جدا شده ، كه هر كدام داراي كاربرد و خواص مربوط خود هستند . اين تگ ها به مرورگر اعلام مي كنند كه هر بخش از صفحه چه نوع عنصري است و بايد به چه صورت نمايش داده شود .

در مقاله ي تگ هاي Html به اين موصوع به طور مفصل پرداخته شده است.
در يك صفحه HTML مي توان انواع عناصر از قبيل متن ، تيتر ، عكس ، جدول  و ... را قرار داد ، كه براي هر عنصر بايد از تگ مربوط به آن استفاده كرد . صفحات HTML فقط از كد ها كه به صورت متن هستند تشكيل شده اند. بدين معنا كه براي تصوير كد مربوط به تمايش تصوير و جدول و ... كدهاي اچ تي ام ال مربوط به هر يك را بايد نوشت و مرورگر با رسيدن به اين كد ها و تگ ها ، المنت هاي مرتبط با آن را نمايش مي دهد.

 هر يك از كدهاي html ، معنا و مفهوم خاصي دارند و تأثير مشخصي بر محتوا مي‌گذارند. مثلاً برچسب‌هايي براي تغيير شكل ظاهري متن، نظير درشت و ضخيم كردن يك كلمه يا برقراري پيوند به صفحات ديگر در اچ‌تي‌ام‌ال تعريف شده‌اند.

HTML ابزاري است كه با استفاده از چيزهايي به نام تگ‌ها، اقدام به ساخت قالب كلي صفحات وب ميكند. به اين معنا كه شما با استفاده از HTML ميتوانيد فوندانسيون و اسلكت اصلي وبسايت خود را طراحي كنيد.


برچسب: طراحي نرم افزار،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۵:۳۲ توسط:m.f موضوع: نظرات (0)